Handelsvillkor

Pivvo ApS
Frederiks Plads 16,2,06
8000 Århus, Danmark
VAT: DK43725238

Betalning

Alla belopp som visas på webbplatsen är angivna i svenska kronor (SEK), inklusive moms och exklusive leveranskostnader.

Pivvo ApS accepterar onlinebetalningar med; Visa/Dankort, Visa och Mastercard. Vi tar inte ut någon form av transaktionsavgift på ditt köp. 

Betalning för beställningen dras först från ditt konto när varan skickas, om inte annat avtalats eller anges i din beställning. 

Pivvo ApS använder en säker betalningsserver som krypterar all information vilket gör att anslutningen är helt säker. 

Leverans

Vi levererar endast varor inom Sverige. Leveranstiden för din beställning är normalt 1-3 arbetsdagar. Vid beställning på helger och helgdagar skickas varan första arbetsdagen. Vid beställning på vardagar innan 14.00 skickas varan samma dag. 


Skulle det bli förlängd leveranstid i speciella fall meddelar vi dig via e-post. 

Vi levererar till privata och företag adresser i Sverige. 

Alla varor levereras med GLS eller PostNord.

Retur och ångerrätt

Det finns 90 dagars full returrätt på varor köpta i vår webshop. 

Perioden räknas från den dag du tar emot din beställning. Eventuella returkostnader står du själv för, precis som valet av transportör är ditt eget. 

Ångerrätt ska meddelas oss senast 14 dagar efter köpet och från hävningen ska beställningen vara oss i hand senast 14 dagar efter att du har informerat oss om ditt utnyttjande av ångerrätten.

Beskedet ska ske senast mejla info@pivvo.dk, där du tydligt ska ange att du vill använda din ångerrätt.

Det är upp till Pivvo ApS att bedöma varornas skick. Om föremålet har provats utöver vad som är nödvändigt för att fastställa föremålets art, egenskaper och funktion anses den vara använd och av försämrat värde. Det innebär att om du ångrar köpet får du en mindre del eller inget av köpesumman tillbaka.

Klagorätt 

Enligt den danska köplagen finns det 2 års reklamationsrätt på produkter. Reklamation gäller material- och/eller tillverkningsfel. 

Klagomål ska anmälas till Pivvo ApS inom skälig tid efter mottagandet av varan. Här anses en månad vara en rimlig tid, om inte annat avtalats. 

Reklamationen gäller inte fel eller skador orsakade av felaktig användning av produkten. 

Pivvo ApS står för returkostnaderna i rimlig omfattning. Du får en returetikett.

Klagomål skickas till vårt lager: 

Pivvo ApS
Niels Bohrs Vej 21
8660 Skanderborg

Personuppgiftspolicy 

När du köper en vara och själv vidarebefordrar informationen får vi kunddata. Som personuppgiftsansvarig behandlar vi dina personuppgifter säkert och konfidentiellt. Dina personuppgifter kommer endast att användas och lagras för de ändamål för vilka de samlades in.

Vi använder tredje part för att behandla en del av vår information, bland annat i vår frakthantering, som inte utvecklats av Pivvo ApS. Vi har ingått databehandlingsavtal med våra samarbetspartners som en garanti för att de följer gällande bestämmelser om skydd av personuppgifter. 

Överklagande alternativ

Du kan skicka ett mejl till info@pivvo.dk om du vill komma i kontakt med oss, har frågor eller vill framföra ett klagomål.

Om du har ett klagomål och vi inte kan hitta en lösning tillsammans, kommer du att kunna använda något av följande alternativ för att klaga: 


  • Center for Complaint Resolution, via klagomålsportal mot Nævnenes Hus. 
  • Center for Complaint Resolution, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
  • Om du är en konsument som bor i ett annat EU-land kan du registrera ditt klagomål i EU-kommissionens klagomålsportal online. 

När du lämnar in ett klagomål måste du informera/använda vår info@pivvo.dk.